Perşembe, Aralık 25

Heroes

Asıl niyetim Heroes'in izlemekte olduğum 3. Sezonunun ilk 13 bölümü hakkında bir eleştiri yazmaktı. Lakin Sezon 3 son izlediğim bölüm olan 13. bölüm ile nihayet buldu. 4. Sezon ise 2009 Şubat'ta başlıyor. Dolayısıyla yazmışken daha genel bir eleştiri yazmak yerinde olur diye düşündüm. Yazı, izlemeyenler için 'spoiler' tarzı bilgiler içermeyecektir, o yüzden izlemeyip de halen karar aşamasında olan varsa yardımcı olacağını umuyorum.
Amerikan dizilerini izlemeye 2006 yılı yazında Prison Break'le başladım. Prison Break'in ardından Lost'un ilk 2 sezonunu izledim, ardından Desperate Housewives.
Heroes'la tanıştığımda dizinin ilk sezonunun 11. bölümü yeni oynanmıştı, ve dizi sezon arası vermişti. O zamanlar diziler 24 bölüm olurdu, ve sezonda sadece bir defa ara verirlerdi.
Bir arkadaş vasıtasıyla ilk 11 bölümünü izledim, açıkçası ilk 5-6 bölüm biraz tutuk gelmişti bana, ama sonra dizi hızını almaya başladı ve her ara sezon finalinde olduğu gibi can alıcı bir kaç düğüm atarak ilk 11 bölümü bitirdi.
İlk 11 bölümü izledikten sonra dizinin bana verdiği izlenim, dizideki olayların temelde belli bir amaç için geliştiği, dizinin bir kaç bölümlük olaylardan değil bir kaç sezonluk oluşumlardan beslenmeye meyil ettiği şeklinde idi.
Sonra 1. Sezon devam etti ve dizinin ilk sezonu edindiğim izlenime paralel bir şekilde tüm hızı ve heyecanıyla nihayete erdi.
1. Sezonun ilk etabı genel itibariyle "Save The Cheerleader, Save the World" felsefesi üzerine kurulu idi. Buna dizide ağırlık kazanan karakterlerin hikayeleri de eklenince 1. Sezon bütünlüğünü bozmadan, amacından ve dizinin kalitesinden sapmadan nihayet buldu.
Sonra grev geldi.
Biz 2. sezonu heyacanla beklerken senaristler greve gittiler.
Grev zamanı gerçekten verimsizdi, hem yapımcılar için, hem de biz izleyiciler için. Zira senaristler ellerinden geldiğince saçmaladılar, bu kervana dahil olmayan tek dizi Lost'tu; dizinin senaristlerinin imzalamış oldukları sözleşme gereği, öyle ya da böyle sözleşmede planlandığı kadar bölüm yazılmak zorundaydı.
Ama herşeye rağmen, grev zamanı Lost dahil tüm dizileri etkiledi. 5-6 bölümden sonra uzun aralar verilir oldu, bazı dizilerin son bulacağına dair söylentiler dolaşmaya başladı.
İşte Heroes de amacından biraz sapar oldu 2. sezonda. Seyircinin beklentisini karşılamak şöyle dursun, dizi ciddi mantık hataları içerir olmuştu. Bu dönemde diziyi takibi bırakanlar olduğuna eminim, zira arkadaşlarımdan birisi de onlardan biriydi. Ama ben diziyi takibe devam ettim, standardın aksine 2. Sezon 11 bölümle son buldu.
11. Bölüm 3 Aralık 2007'de yayınlandı, ve 3. Sezonun başlangıç tarihi 22 Eylül 2008 olarak belirlendi. Anlayacağınız dizi 9 ay kadar bir ara vermiş oldu, bu da Heroes'in bazı oyuncularına birtakım filmlerde rol alma imkanı tanıdı.
Bu arayı her nasılsa atlattık, 3. Sezon başladı. Bu arada grev bitti, işler biraz daha rayına oturur gibi oldu.
3. Sezona geç başladım, daha da kötüsü zor ısınabildim diziye tekrardan. Dile kolay 9 ay Heroes'siz geçmişti ve 2. Sezon bir fiyasko sayılabilirdi.
Ancak Heroes Sezon 3, beklediğim aksine 1. sezondaki o memnuniyeti tekrar verebildi bana; dizide birtakım şeylerin anlamı daha belirginleşmeye başlamış ve mantık hataları oldukça azaltılmış, karakterleri artık daha yakından tanıyor ve dizinin atmosferine daha rahat girebiliyoruz. Daha da güzeli, karakterlerin kendi içlerindeki iyi-kötü mücadelesi, amaç arayışları ve benliklerini kontrol etme çabaları çok daha baskın. Bütün bunların üzerine senaryodaki beklenmedik bağlamlar tuz biber oluyor tabiri caizse. Anlayacağınız sezon 3 çok sağlam bir şekilde diziyi geri döndürmüş, hatta bana kalırsa senaryo itibariyle daha etkileyici.
Yalnız ilk 10 bölümden sonra, kalan 3 bölüm biraz aceleci bir tavırla sezonun sonunu getirmeye çabalıyor izlenimi verdi bana, sezon daha uzun tutulup olaylar daha ağır ama oturaklı ilerleyebilirdi.
Dizinin bir amacı var gibiydi dedik; sezon 2 bu amaca -eğer varsa- ihanet etmişti, sezon 3'se 2'nin aksine sadık kaldı, bakalım sezon 4'te bizi neler bekliyor.
Sezonların isimleri şu şekilde geçiyor:
Volume one : Genesis (Başlangıç Noktası)
Volume two : Generations (Nesiller)
Volume three : Villains (Suçlular)
Volume four : Fugitives (Kaçaklar)
Diziyi izlememiş olanlar için belirtmek gerekirse, Sezon 2 her ne kadar amacından sapkın görünse de, tabanda amacına paralel ilerliyor, yani dizinin yaşattığı hayal kırıklığının etkisinde biraz abartıyor olabilirim, ama 3 sezonun içerisinde göze en çok batanı olduğundan eminim.
Toparlayacak olursak, Heroes, izlenmeye değer bir dizi, ama sabırlı olup biraz şans vermek; hatta bazen mantık hatalarına göz yummak gerekebiliyor.

0 Yorum - Yorum Yaz: